söndag 16 augusti 2009

Debut i Agility klass 2

Igår var det debut i Agility klass 2 på Söderåsens BK. Det regnade hela dagen. Så det var halt och blött i gräset. Inte ens fotbollsskor hjälpte! Vilda och jag hade prickat in första och tredje sista klasserna för dagen, så vi var på plats från tidig morgon till eftermiddagen. Skönt att det så kort bit att köra!


 

Agility klass 2
Nisse (domaren) hade gjort en mycket roligt men svår bana skulle det visa sig. Det var klurig kombination sen full fart in i nästa kluriga kombination, full fart igen osv. Kul! Vilda var super taggad i starten. Mer taggad än vid något annat lopp. Full fart till en vägran på ett hinder, som var mitt fel. Sen sprang hon fortare i den långa raka tunnlen än jag trodde när jag gick banan och så blev det en disk och lite strul vid slalom, men sen full fart igen missade ett kontaktfällt och imål.

Jag är jätte nöjd med vår debut. Klassen känns inte som omöjlig utan vi kommer nog att trivas här!

Fram åt lunch försvann strömmen i hela Ljungbyhed. Så beroende vi är av ström! Så under ca två timmar så fick allt ske manuellt, dvs: Resultatsräkning, speaker utan högtalare, tidtagning, inga toaletter och inget kaffe!




Hopp klass 1
Jag hade fjärilar i magen i starten. Lite prestationsångest över pinnen jag så gärna vill ha. Men på startlinjen flög de sin väg. Vilda sprang på men inte så fort som hon kan. Farten kom på slutet. Tyvärr så visade jag henne dåligt vid ett hopphinder och fick en vägran... Vi fick 7,87 tidsfel och placerade oss på en 20:e plats. Vi ska träna fart i tunnlar, för det är vi kassa på.

På kvällen var vi på kräftskiva. Kul att träffa vänner och bekanta!

Lydnadstävling på klubben
Idag var det lydnadstävling på klubben. Snälla Carina hämtade mig med tanke på att det var kräftskiva igår. Det var kul att vara med och man blir ju lite sugen:)

Tog en (enligt mig) superfin bild på Carina och Sheila:



Valpen:
Valpen är 6 veckor nu. Det går så fort! Hittade lite nya bilder på uppfödarens hemsida:







2 kommentarer:

Jenny sa...

Tack än en gång för idag. Fick du inga bra kort på min lille eminente fotomodell? Han är ju liksom inte bara bäst, han är ju snyggast också.

Ulrika sa...

Ser ut som valpen blir bra katt-tränad...