onsdag 31 december 2008

Förkyld, feber och hosta


Vecka 1 skulle bli en vecka i träningens tecken. Vi skulle träna agility varje dag och jobba stenhårt på kontakfält och på högerslalom. Måndagen gick ju bra, men jag vaknade igår tisdag med feberfrossa och tokhosta. Jag gick upp och matade hundarna men fick sen ge mig och gå och lägga mig igen...

Idag sov vi till 8.00 då slutade värktabletten att verka så jag gick upp och tog en ny, sen sov vi till 11.30. Och på den vägen är det.

Så nyårsafton firar vi i sängen framför TVn mina lurviga och jag.

Imorgon blir det ingen agiliy heller. Får de hur jag mår på fredag.

Gott Nytt år på er alla!


måndag 29 december 2008

Vecka 1 och Agilityveckan har börjat


Idag åkte husse till Åre för att åka skidor. Jag och Vilda åkte till klubben för att träna agility. Det är ju måndag och dag ett på Agilityträningsveckan. Tänk er en hel vecka med bara hundträning!!!

Idag var även "lydnadsfolket" Mona, Monica och Malin på plats.

Jag och Petra byggde olika kombinationer med kontaktfält, slalom, ut och fram. Vi körde även en rundbana och en lite mer teknisk bana. Det var kul och hundarna fick jobba mycket. 

Högerslalom går bättre och bättre. Idag tränade vi med 8 pinnar i olika kombinationer.

Vildas kontaktfält med 2 på och 2 av går också framåt.

Så nu ska vi ladda batterierna (läs slöa i soffan) och så är det full fart imorgon igen!

Natti!

fredag 26 december 2008

Annandagjul - Sovmorgon och förkyld


Igår, eller ska man säga idag var det en bra fest. Vi partade på till klockan var 03.00!!!

Vi vaknade 11.20 av att de övernattande gästerna började vakna till liv på ovanvåningen. Så då fick vi också gå upp. Jag hade ont i kroppen och jätte ont i ryggen... Vi åt frukost till Pippi Långstrump och slöade sen i soffan till nya Batman filmen. Alldeles lagom lag sysselsättning:)

Ikväll har vi varit hos mina föräldrar och firat jul med min bror och hans sambo. Det var jätte trevligt i vanlig ordning!

Jag hittade den här filmen på Bialitts hemsida, den är sevärd: "Hundarna klär granen!"

Imorgon ska vi titta på nytt kök!!!

Natti!

torsdag 25 december 2008

Agilityträning på Juldagen


I natt när vi kom hem från julfirandet så messade jag till Carola och undrade om hon var tränings sugen. Kan ni tänka er hon föreslog nattagility!!! Men vi bärgade oss till juldagsmorgonen.

På klubben fortsatte vi träna kontakfält och högerslalom. Kotaktfältsträningen på lillejul hade satt sig en hel del! Och vi byggde vidare på det. Vilda börjar fatta att det är något med framtassarna och slutet på balanshinderna som hon får belöning för. 
Jag tränade även på att låta henne stå och vänta med två tassar på och två tassar av. När hon väntat så fick hon ok på att ta ett hopphinder. Det fattade hon direkt!

Högerslalom satt som bara den idag! Hon gick inte fel en ändra gång!!! Och ändå la jag till pinnar, så vi körde hela 12 pinnar!!! Ibland är hon en stjärna min lilla Vilda!

Ikväll är det hemvändarfest som gäller. Många av våra vänner som inte längre bor i Klippan är hemma och firar jul. Och då passar vi på att festa lite!

Party on!

onsdag 24 december 2008

Julafton


Idag är det julafton!!!

Husse och jag bytte klappar med varandra vid frukosten och jag fick ett par fotbollskor!!! Jag blev jätteglad! Husse, han vet vad jag ville ha i julklapp!

Men ska det vara fotbollskor för gräs, eller för grus? De jag har fått är för grus, de skulle vara bättre för mina knän. Men vad har alla andra agilitydårar?

Husse fick ett presentkort på Carlings av vovvarna och mig!

Nu ska jag fixa med gröten, så tomten blir nöjd och belåten!

God Jul på er!

tisdag 23 december 2008

Agilityträning på Lillejulaton

Idag var jag och Carola på klubben och tränade. Marken var frusen och solen sken! Helt underbart!

Träningen gick bra. Carola hjälpte mig med kontaktfälten och vi fick till en riktigt bra metod att få två tassar av och två tassar på!

Vilda gjorde riktigt fina ingångar i högerslalom. Mycket mer träning behövs, men det känns som om vi är på rätt väg. Vildas vänster slalom är inte lika bra som det har varit. Tror att det beror på att jag på kursen kör mycket med komostgaller hela vägen. Vilda behöver inte tänka, utan kan bara springa på... 

Imorogn är det julafton!!!

måndag 15 december 2008

Luciaskuttet en innetävling

Vilda på språng i Oxie 2008-10.
Fotograf: Karsten Göransson

Tanken var en utetävling med många klasser, men vädretsmakter hade andra planer. Det låg snö och hinderna var fastfrusna på morgonen, så det blev en innetävling med tre olika hoppbanor. Lite tajt i lokalen och lite med livet som insats med stolpar mitt i banorna och så jättetungt att springa i sanden, men kul var det. 

Orkanen skulle också få starta och han har aldrig kört agility inne, så det skulle bli mycket spännande! Pga att vi var inne, så blev det ingen filmning...

Bana A
Orkan började i large och rev hela banan och var överlycklig! Han till och med rev ett helt hinder med hinderstöd och allt och var supernöjd!

Vilda var taggad och kampade in på banan med min arm, galet, men jag gillar det! Hon flög fram över hinderna och handlingen fungerade bra. Slalom fungerade inte alls...

Vilda kom 2: a med tiden 60,53 och 15 hinderfel.
Orkan kom 3: a med tiden 60,31 och 25 hinderfel.

Kolla tiden, så lika!!!

Bana B
Nu fick Vilda börja eftersom Orkan rev så mycket i förra klassen...
Hon gick bra igen och var fortfarande taggad! Slalom var kasst igen...
 
Orkanen var lika galen som förra gången och minst lika lycklig!

Vilda kom 2: a med tiden 62,72 och 32,72 fel.
Orkan kom 3:a med tiden 54,22 och 54,22 fel.

Bana C
Vilda gick bra igen och jag tog fram godis vid slalom och då fungerade det!

Orkan rev inte så många hinder...

Orkan kom 3: a med tiden 48,65 och 33,65 fel.
Vilda diskade jag då jag tog fram godiset.

Vi är supernöjda med vår dag!