onsdag 14 januari 2009

Kök och lite träning

Oj, det  var ett tag sen det bloggades här ser jag... Är det någon som vet var tiden tar vägen, så säg till, för det är något som jag ofta undrar över:)

I lördags den 10 januari rev vi ut vårt gamla kök. Det var jätte gult och platsbyggt med varierande skåpsbredder och fasta fack i lådorna... Vi hade ca 50 cm arbetsyta totalt... Vasken var nog vit när den installerades... Se själv på bilderna nedan.


Ut åkte köket, taket, väggar, golv, bjälkar, kälargolv och så 4 m3 sand från utgrävlingen av källaren... STORT TACK till väldens bästa lillebror som hjälpte oss i dagarna två. Utan dig, så skulle vi fortfarande gräva sand ur källaren...


Idag rev Husse en tegelvägg som stod mellan källarrummen. Det var så dammigt att det inte gick att ta bilder... På fredag ska all tegel ut och åka till återvinningen på lördag!

När husse rev väggen var jag och Vilda på agilitykursBialitt. Skönt att ha kurs inne! Vi körde mycket fram, slalom och kontaktfält. Lite bakom och framförbyten. Vilda var på G och det gick bra, till och med vår högerslalom!!!

lördag 3 januari 2009

Agilityträning på klubben

Idag så tränade vi igen tillsammans med Ulrika med Olga och Petra med Chezie. Vi körde kombination med bakombyte och ut höger/vänster samt högerslalom. Det gick fin fint! Jag hade lite svårt med min handling till bakombytena, var typ jättesen och Vilda han inte med, men sen så fungerade det! När Malin såg min slalom, så kommenterade hon Vildas tempo som hon inte sett på ett tag. Hon tyckte att det gick mycket fortare nu!!! Högerslalom med 8 pinnar gick superbra även med ett hopphinder före.

Därefter körde vi en klass 1 Hopp bana. Den var superenkel och alla hundarna fick glänsa och visa vad de kan! Vi får nog ta en lite svårare bana i morgon!

Nu ska jag ta tag i köket och börja sortera och plocka ner i lådor inför renoveringen!

fredag 2 januari 2009

På bättringsvägen


Idag vaknade jag lite friskare. Så om jag mår lika bra i morgon, så blir det träning!

Jag handlade lite bl.a. hundmat och lite grisöron. När jag kom hem så lastade ut allt ur bilen och släppte sen in hundarna.  Till min stora förvåning står min stora pälsiga briard med nosen i den öppnade påsen med öron och ser hel nöjd ut. Vilda höll sig på avstånd... Gissa om jag blev arg?!?! Jo det blev jag och de får minsann inga öron ikväll...

Ikväll ska jag bara hålla mig i skinnet och ta det lugnt. Inget packande av kök, det får vänta!

Hoppas på träning imorgon!

torsdag 1 januari 2009

Nytt år 2009


Ja, då var det ett nytt år, 2009. Känns lite lustigt att skriva, men man vänjer sig nog snart.

Vovvarna och jag firade nyårsafton i sängen med blåbärssoppa. Klockan 23.50 väckte jag dem och vi gick upp och jag tittade på raketerna. Hundarna lekte och hade jättekul!

Sen gick vi och la oss och sov till 13.00... Så ingen hundträning idag och inte heller i morgon fredag...

Det var allt!

onsdag 31 december 2008

Förkyld, feber och hosta


Vecka 1 skulle bli en vecka i träningens tecken. Vi skulle träna agility varje dag och jobba stenhårt på kontakfält och på högerslalom. Måndagen gick ju bra, men jag vaknade igår tisdag med feberfrossa och tokhosta. Jag gick upp och matade hundarna men fick sen ge mig och gå och lägga mig igen...

Idag sov vi till 8.00 då slutade värktabletten att verka så jag gick upp och tog en ny, sen sov vi till 11.30. Och på den vägen är det.

Så nyårsafton firar vi i sängen framför TVn mina lurviga och jag.

Imorgon blir det ingen agiliy heller. Får de hur jag mår på fredag.

Gott Nytt år på er alla!


måndag 29 december 2008

Vecka 1 och Agilityveckan har börjat


Idag åkte husse till Åre för att åka skidor. Jag och Vilda åkte till klubben för att träna agility. Det är ju måndag och dag ett på Agilityträningsveckan. Tänk er en hel vecka med bara hundträning!!!

Idag var även "lydnadsfolket" Mona, Monica och Malin på plats.

Jag och Petra byggde olika kombinationer med kontaktfält, slalom, ut och fram. Vi körde även en rundbana och en lite mer teknisk bana. Det var kul och hundarna fick jobba mycket. 

Högerslalom går bättre och bättre. Idag tränade vi med 8 pinnar i olika kombinationer.

Vildas kontaktfält med 2 på och 2 av går också framåt.

Så nu ska vi ladda batterierna (läs slöa i soffan) och så är det full fart imorgon igen!

Natti!

fredag 26 december 2008

Annandagjul - Sovmorgon och förkyld


Igår, eller ska man säga idag var det en bra fest. Vi partade på till klockan var 03.00!!!

Vi vaknade 11.20 av att de övernattande gästerna började vakna till liv på ovanvåningen. Så då fick vi också gå upp. Jag hade ont i kroppen och jätte ont i ryggen... Vi åt frukost till Pippi Långstrump och slöade sen i soffan till nya Batman filmen. Alldeles lagom lag sysselsättning:)

Ikväll har vi varit hos mina föräldrar och firat jul med min bror och hans sambo. Det var jätte trevligt i vanlig ordning!

Jag hittade den här filmen på Bialitts hemsida, den är sevärd: "Hundarna klär granen!"

Imorgon ska vi titta på nytt kök!!!

Natti!