onsdag 28 september 2011

Länge sen sist!

Här var det lägen sen jag uppdaterade. Skriver mest på Facebook. Allt är bra och livet leker! Elis sover hela nätter fortfarande och hänger med på allt vi gör. Nitro har tagit två pinnar i agility hopp 1 och en pinne i agility 1. På tävlingsåret återstår två agilitytävlingar och en appelltävling. Sen tränar och laddar vi inför 2012 års tävlingar! Mycket att lära in!

Bjuder på lite bilder!

Bild från Elis lilla rum.

Slagen hjälte!

Bia-Babybädd i husvagnen.

Vår egen lilla isbjörn!

Hittade lite svamp i Ljungby!

Gott gotti gott gott!
Och filmer!


Falkenberg förra helgen. Nitro blir 4:a av 51 startande och får pinne!!!


Även denna från Falkenberg förra helgen. Nitro blir 5:a av 41 startande och får pinne!!!

Nu ska jag på agilityträning!

måndag 5 september 2011

Testpilot?


Snälla Hanna tipsade mig om att man kan bli testpilot till en ny bilbarnstol från AKTA GRACO som heter BeLogic. Elis väger nu 5 kg, så det närmar sig tid att byta stol!

Och här finns en film om bilbarnstolen: http://www.youtube.com/watch?v=i8jS_AE-WXA

Nu åter till bygget!


tisdag 30 augusti 2011

Bilder, vad annars?

Livet snurrar på som vanligt, dvs i full fart! Mycket agilitytävlingar, bröllop, kräftskivor och annat är inplanerat. Husses semester börjar idag och varar i tre veckor! Då ska renoveringen av vardagsrum, matsal och barnrum avslutas!

Bjuder på lite bilder med bildtexter!


Jag har massor med sticklingar av denna underbara porslinsblomma/Hoya
som är från min mormor. Moderplantan är minst 45 år gammal!!!
Vill du ha en stickling? Skriv då en kommentar!

Fick detta fina paket från Tradera idag.
Tjejen på posten sa att hon varit rädd för den levande växten hela dagen);!

Med stöd av lite handdukar, så kan Elis nu sitta i barnstol!

Vår egen isbjörn! Elis overall har kommit från HM.

Rasöverskridande syskonkärlek!

Nitro har tagit sin första pinne i helgen!
Ebba starta sin första tävling om kom på 11:e plats!

Brudparet fick ett presentkort på en luftballongsfärd och detta är "paketet" som jag gjorde.
Namnen på de som gav är broderat på sandsäckarna!

Och detta är kuvertet med presentkortet i!

Hela ballongen!

Elis hälsar på de STORA "hundarna" hemma hos Elin och Staffan.
Det är Maräng som funderar på att ta strumpan...

Maräng undrar vad det är för konstigt Elin kommer med!

Liten Elis och STOR kantarell!

Mats, hans mormor och Elis i Lund.

Ja, man kan amma var som;). Här på Svedinos bil- och flygmuseum.

Gullegrisen!

Den lilla kantarellen...

torsdag 18 augusti 2011

Fler bilder på Elis


Tiden snurrar på och det går fort! Elis är dryga tre månader och väger knappa 5 kg. Kläderna i stl 50 börjar sitta hårt och kläderna i stl 56 är tvättade och klara för användning! Han kan nästan vända sig och blir så arg när det inte går!

Renoveringen här hemma står mest still... Vi gör så mycket annat! Husse har skjutit en bock, på fösta dagen på jakten, på hans första jakt!!! Jag tränar och tävlar Nitro!


4 generationer Lindén/Agrell







Mycket stolt morfar

Elis försöker vända sig...

Farfar lockar med leksaker!

Gullunge!

Stark i kroppen!

Sötnos!

Elis och Farfar kollar in varandra!

Gulleplutt!


måndag 8 augusti 2011

Film och Elis nästan 3 månader

Bilder på Elis och film från agilitytävlingen igår. Husse strulade till det, så hopploppet finns ej på film. Men vi är jätteglada för två lopp där vi kom i mål och fick dessutom pris!

Elis blir 13 veckor i morgon tisdag och 3 månader på onsdag! Stora killen!










torsdag 28 juli 2011

Bilder på Elis

Bjuder på tre nya bilder på vår juvel!

Han är fortfarande en enkel liten kille. Sover minst 6 timmar per natt! Får han mat när han vill ha, så är han en glad baby! Han väger ca 4,5 kg och vissa kläder i storlek 50 är för små! Han gör ett glädje tjut och skrattar med hela ansiktet! När till joller känns det som. Utvecklingen går så fort.




måndag 25 juli 2011

Renovering

Igår blev vi äntligen klara med golvlisterna i bygget. Alla meter list är nu på plats målade och fina! Fönsterfoder till de fem fönstren är målade och ska sättas upp i kväll. Samma gäller med de snygga fönsterbrädornade.

Jag har nu börjat bära ner lite av de saker som ska vara i de tre nya rummen; Elis äggformade spjälsäng från IKEA är på plats och bokhyllan börjar fyllas med böcker och så. Jag har träningsvärk i mina armar efter allt bärande... Det är inte så mycket som ska till för att jag ska få träningsvärk...

Vi har börjat fundera på vilka möbler vi ska ha och så. Det är kul att äntligen få tänka på inredning och inte bara på byggnation. Vi längtar efter att få en TV-soffa igen och att få till baka vår hall som just nu är hall, kontor och matsal...

Elis sover, så nu ska jag passa på att måla lite till!