söndag 30 januari 2011

Agilitydebut

Jag har världens finaste lilla svarta pärla! Hans agilitydebut gick över förväntan. Nu ska det tränas, så vi kan bli farliga på tävlingsbanorna:)


Hopp 1 A
Nitros första officiella start i agility. Han ger järnet!!! Jag försöker hänga med... 5 fel i då han vägrar tunneln och tar ett varv runt den och 5 fel då jag skyndar i slalom innan han är klar... + 8 tidsfel gav oss en 25:e plats av ca 60 starter. Jag är jätte nöjd!!!


Hopp 1 B
Nitros andra start och banan är svår. Skulle gissa på klass 2... Nitro tjuvstartar, men det märker inte Matte... Han snusar på marken i slalom och då blir jag sur och vi gör om = 5 fel. Vägran på hopphinder för att Matte inte förbereder svängen = 5 fel. Nitro missar ett hopphinder, men jag kör på ändå = Disk. Men resten av banan går bra. Jag sä självklart nöjd med vår insats, men vi har mycket att lära!

Nu ska jag sova!

torsdag 27 januari 2011

Tankar kring tävlingsdebut

På lördag startar jag och Nitro officiellt för första gången. Husse fick ju äran att starta officiellt två gånger förra året när de klarade anlagsklass i viltspår. Nu är det äntligen vår tur! Hur känns det då? Jo, bra, men hur ska man ta pajasen Nitro på allvar? Igår tränade vi lydnad och jag satt och tittade på honom och funderade på hur jag ska ta honom på allvar i starten på agilityn. Han är så söt och glad, vet inget om allvar och tävlingsprestationer. Skönt liv han har! Tänk om det kan smitta av sig på mig? Jag jobbar på det:)

Målet med lördagens tävling är att känna på hur han är i tävlingssammanhang. Vad händer när han får träffa på mina nerver? Kan jag hålla mina nerver i styr? På banan ska vi ha kul och målet är att ta oss runt. Håll tummarna för oss!

Renovering
Ja, den går långsamt framåt. Det tar tid att pusta igen alla hål i väggarna, men det blir bra. Husse sliter. Därefter blir det målaren som får ta vid och bredspackla väggarna. Skönt att få det gjort av någon annan!!! Vi ska till Tapetorama i Malmö i morgon fredag och leta tapeter!

Gravid
Jag mår kanon, men har fått en liten känning av bäckenuppluckring som det så fint heter... Eller foglossning. Inget så att det besvärar, men jag vill mota Ole i grind och var hos sjukgymnasten idag och köpte ett avlastningsband. Fungerar som ett spännband över höfterna, så de ska hålla ihop! Det sparkar i magen på dagarna och när vi ska gå och lägga oss - mysigt!

Nu väntar korgen!

måndag 24 januari 2011

Helg och ny vecka igen!

Tiden rusar iväg. Nu är det 18 veckor till "Pälslös" är beräknad. Låter som kort tid... Det sparkas i magen nu. Husse har fått känna ett par gånger, men det är inte så kraftigt än, så det är svårare för honom att känna! Igår var vi hos goda vänner och fick mysa med deras dotter som nu är fyra veckor. Pytteliten tös som mest sov. Men det känns helt overkligt att vi ska få en egen liten plutt i juni. Vi fick tipps på kläder, vagn, bilbarnstol osv. Ikväll har jag sorterat barnkläderna som jag köpt i lådor efter storlek. Blev betydligt mer överskådligt vad som saknas!

Jag och Nitro var iväg och tränade agility ikväll. Vi var själv och det var riktigt mysigt! Balansen går bra nu och kontaktfälten känns bra. Har börjat avancera lite och det ska nog bl riktigt bra! Slalom börjar komma åter i hans minne och fram är ju enkelt med en godisskål om man är labrador:) Det var sista agilitypasset innan tävlingen på lördag! Vi han även med lite lydnad samt lite apporteringsträning! Känner mig inspirerad i lydnaden igen!!!

Helgen bara rusade iväg. Nitro och jag var på lydnadskurs i lördags på klubben. Kul och inspirerande! Vi stannade och städade klubbstugan samt kopierade lite som jag låg back. Gäller att vara i fas med alt nu när det ska lämnas över vid årsmötet! När jag kom hem, så hade en tjej från Karlskrona mailat till mig och att hon hade sett i min blogg att jag letade efter en oval IKEA spjälsäng och undrade om jag fortfarande var intresserad. Jag meddelade att det var jag och så vipps hade vi köpt den! Vi behöver inte hämta den förrän i mars, då vi ändå ska på det hållet! På kvällen var lillebror + flickvän/sambo här och vi grillade och badade badtunna. Sen somnade jaga som en stock! Sov riktigt gott för första gången sen jag blev magsjuk och sen förkyld. Skönt!

Söndag var det agilityträning kl 9-12 och sen bar det av till vänner i Bjärred. Hemma igen så renoverade vi i bygget till klockan var 23.30... Galna, ja vi vet:)

Nu ska det pysslas lite till, sen väntar korgen!

fredag 21 januari 2011

Belöningar i min galna värld!

I morgon ska jag och Nitro på lydnadskurs på klubben. Vi har fått i uppdrag att ta med oss belöningar av alla de slag. Tror ni att det sätter fart på min galna lilla hjärna? Jag har packat ner allt möjligt i korgen. Inget lever, men inte långt ifrån. En del saker får ligga i kylen till i morgon... Jag kan inte avslöja mer, men udda och coola belöningar är det:) Eller så funkar de inte alls!

Husse är ute och dricker öl med jobb, så vovvarna och jag ligger i sängen och myser!

Natti!

torsdag 20 januari 2011

Ok stämpel på magen

Var hos MVC idag och fick en ok stämpel på magen. Proverna sen sista var bra. Till och med blodtrycket var bra idag! Vi fick lyssna på hjärtljud och det var mysigt. Men annars ger tyvärr inte dessa besök mig något. Husse kallade det för pappersutdelarträff...

I morgon är det dags för ok stämpel på min bil, hoppas jag... Besiktning 8.20!

Förkylningen och hostan verkar ge med sig lite. Det kanske var smart att ställa in hundträningen både igår och i tisdags, även om det gjorde ont:) Jag jobbar hemma idag med. Skönt att kunna göra det och slippa sitta på jobbet och hosta på alla...

Nu ska det jobbas!

onsdag 19 januari 2011

Värsta grymma tapeten




Baby- och juniorsängkläder!

Kolla in vilken häftig tapet som jag hittat till barnrummet! Den finns på Tapetorama i Malmö och heter "Ferm Living, Rush hour"!

tisdag 18 januari 2011

Sparkar i magen?


Igår tyckte jag att jag kände rörelser i magen vid ett par tillfällen under dagen. Men är det bara bubblor i magen? Tarmar som rör sig? Eller är det på riktigt?

DET ÄR PÅ RIKTIGT!!! När vi gick och la oss höll jag handen på magen och fick känna tre sparkar!!! När Husse kom och kände, så var det lugnt igen... Så idag kommer jag att gå med handen på magen hela dagen och små le!

Vi är nu i vecka 21, 20+3 och såhär ser det ut i magen då: LÄNK!

Nu ska jag jobba!