torsdag 30 oktober 2008

Regn, regn och kallt, kallt...

Bilden är från utbytestävlingen i Åstorp i somras.
Fotograf: Karsten Göransson

Idag kändes det att höst och vinter är på intågande. Jag var på kurs för Britt på Bialitt och det var riktigt kallt och blött.

Vilda gillade i vanlig ordning inte hundar som skäller och gör utfall... Men annars gick det bra. Lite lägre tempo, men två riktigt bra slalomingångar. Hon hoppade från A:et utan att ta kontaktfältet när jag skickade henne på fram, så det får jag se upp med.

Vi har kursavslutning på lördag, hoppas på bättre väder då.

onsdag 29 oktober 2008

Reservdelen har kommit!

Igår, tisdag, kom reservdelen med posten. Ska montera den så snart tiden räcker till!

Igår kom husse  hem från USA. Med sig hade han halva sin packning, resten är kvar i London... Skönt att ha honom hemma tycker båda djuren och jag. Orkan "bet/höll" husse i handen när han kom hem och ville inte släppa, han vet hur man visar kärlek han. Och Vilda hon hoppade upp och ner som en studsboll!

Imorgon är det först provning av kläder på klubben, sen är det kurs för Britt på Bialitt det är sista gången innan kursavslutningen!

Natti!

söndag 26 oktober 2008

Reservdel till tältet på väg!!!

Ca 2 timmar efter att jag reklamerade tältet fick jag svar och min reservdel skickas med posten imorgon!

Snacka om service!

Natti!

Handlingskurs på Bialitt - Söndag





Bilder från den regniga dagen!
Fotograf: Sussie, http://campino-co.zoomin.se

Vi hade så fint väder igår, den kräsne tyckte kanske att det blåste lite, men sol och inget regn. Vi hade väl fått vår dos av det goda, för idag stod regnet som spön i backen och sjön ute på åkern närmade sig oroväckande snabbt...

Jag och Evelina satte upp mitt nya tält i blåsten och det gick bra. Vi satte upp det med stormlinor och med alla pinnar, så det skulle stå fint i regnet. När vi körde hund, så knäcktes en pinne, se bilden, och så var det regnskyddet borta... Vi packade ner tältet och fick stå i regnet och vänta på vår tur... Skadan på pinnen är fotograferad och reklamationen ivägskickad, fortsättning följer!

Kursen var superbra även idag. Vi körde en bana och filmades. Sen delade vi upp banan i 2 delar och pillemojade så att det blev optimalt sätt till varje hund. Sen filmades det igen när vi körde hela banan igen på "rätt" sätt. Oj, vilken skillnad. Även om jag tappade bort mig andra gången, så hade jag med mig Vilda på ett helt annat sätt. Kul att se skillnaden.

Lunch och torka inne, vilket vi alla behövde.

Sen ut i regnet igen och så körde vi en kombination med Linda. Den var nog inte så svår handlingsmässigt, men mitt minne var fullt och jag kom inte ihåg banan vad jag än gjorde, hur många gånger jag än gick banan och hur många gånger Linda än visade... Men vi fick gjort många byten i vår egna lilla värld:)

Sen bytte vi grupper och vi fick köra slalom hos Magnus. Det gick bättre. Här fick Vilda tänka och jag fick vila minnet:) Vilda visade var skåpet skulle stå och det var en toppenbra avslutning!!!

Sista övningen var 4 hopphinder på rad med en godiskål i slutet. Jag gjorde en flygande start med Vilda som rivstartade och hoppade över hinder ett, sen toksprang hon till godiskålen utan att ta hopphinderna... Hon är smart, min nakenråtta. Jag passade henne mer i försök två och då gick det bättre!

Jag är jättenöjd med helgen och Vilda och jag har mycket att träna på tills vi startar Basic Handling i februari!

Ikväll ska jag packa Nostrycket och börja städa lite. Mats kommer hem på tisdag och då måste jag och hundarna ju ha återställt "ungkarslyan"!

lördag 25 oktober 2008

Handlingskurs på Bialitt - Lördag

Bild från Oxie.
Fotograf: Karsen Göransson

Jag är just hemkommen från en toppen bra dag på Bialitt med en superkursdag med Linda. Vilda har varit på topp nästan hela dagen. Hon springer som en tok när jag gör rätt och ändå har hon mer att ge!

Vi har fått jättebra tips och råd som gör Vilda mer säker på banan, så se upp alla Largehundar - Vilda börjar höja sitt tempo nu:)

Nu ska jag på gåsamiddag och fira mormor som fyller 80 år!

Vilda sover och laddar inför morgondagens kurs!

fredag 24 oktober 2008

Torsdag och fredag

Höstbild från 2007

Igår gick det inte att skriva i bloggen, den var ur funktion, så jag får skriva idag istället!

Igår, torsdag, var vi på kurs i Bialitt. Vi körde två banor och det gick ok. Vilda gjorde inga hinderfel, men tempot var som bortblåst...

Idag, fredag, har vovvarna vilat, förutom då de invaderade mina föräldrars hus och livade upp med stora svansar som viftar mycket i lagom höjd för att välta ner saker från soffbord och dylikt. Tack mammis och pappis för att ni inte kastade ut oss:)

I helgen är det kurs för Linda och Magnus Andkvist som gäller. Ska bli jätte kul och spännande!

På lördagkväll är det gåsmiddag med släkten. Stackars Mats som är i USA och missar den supergoda middagen, men det är ju självvalt:)

Nu ska jag packa lite inför kursen imorgon!

onsdag 22 oktober 2008

Hundgrindar till Volvo 745/945 - SÅLDA!!!



Mina föräldrar säljer sina hundgrindar "jeppe" till Volvo 745/945 med monteringssats. Samt bagagerumsmatta och lastgaller för baksätet (utan monteringssats).
Allt säljes pga. att de bytt bil till ett pris av: 950:-
De har telefon 0435-125 25 eller 070-602 81 80.

Idag tränade jag och Vilda lite på Rönne HU med fokus på FRAM. Det går framåt och det fungerar riktigt bra med att kasta en burk med köttbullar i till henne!

Film av den galne Orkanen? Ja, varför inte! Det fixar vi när husse kommer hem från USA med kameran!

Natti!