måndag 6 oktober 2008

Rundbana med fart

Före kvällens kurs, så passade jag och Malin med Lipton på att träna lite. Jag byggde en rundbana med tunnel, däck och sen 6  hopphinder med höjder på 55-60 cm. Sen ställde jag ut en skål med godis och det såg Vilda! Sen bar det av i galopp!!! Hon flög fram i galopp och jag var var ca 1 meter ifrån henne hela varvet runt och det gick fin fint!

Körde om samma sak ett par gånger och både medurs och moturs. Så visst finns det fart i vildkatten:)

Terese Svensson föreslog att jag skulle ha godis i en påse och kasta till henne när hon drar fram, så det ska vi testa på torsdag.

Vi tränade också lite kontaktfält då hon ska trampa på mattan på slutet av nedgången. Det gick också bra.

Min Mats hittade denna filmYoutube idag, den är på ca 6 minuter, men mycket sevärd!

Natti natti!

söndag 5 oktober 2008

Tokregn och blåst = Innepyssel



Översta bilden är före rengöring och nedersta är efter...
Fotograf: Mia Agrell

Vaknade idag till blåst och smatter på fönstret. Vi valde då att inte åka till Rönne HU och tävla på deras klubbtävling. Så det fick bli inneaktiviteter idag!

listan stod det att bada minst en hund och det blev Vilda. Skönt att ha henne ren inför tisdagens klippning. Vilda bjuder på en före och en efter bild!

Vi var i farmors nya lägenheten sväng och tittade på hur fin det blir! Sista fixet gör vi på tisdag, sen flyttar farmor in på onsdag.

Och så har jag fixat en hel del med datorn idag.

Imorgon är det måndag och jobb. På kvällen har jag Tävlingslydnadskurs på klubben!


lördag 4 oktober 2008

Resultat från Kristianstad

Då har resultatlistan kommit ut på nätet!

Vilda var duktigare än vad jag trodde!!!

I agilityklassen så hade hon bara 5 fel!!!!!!!!!! 
Och så 18,19 tidsfel, men det bryr jag mig inte om nu, tempot kommer, det vet jag! 

Plats 25 blev det av 41 starter. 
Det var endast 27 som kom i mål och endast 5 felfria!!!

Såhär såg Agilitybanan ut!

Och så Hoppbanan.

Vilda tar igen sig:)

Uthälld briard
Fotograf: Mia Agrell

Just hemkommen från dagens bravader i Kristianstad!

Vi åkte hemifrån kl 07.45 som planerat och var på plats strax efter 09.00. Vi packade upp och bodde in oss mellan två tält. Förutom blåsten, så var det helt ok utan eget tält. Sen väntade vi in banvandring för large Hoppklass.

Vilda och jag hade startnummer 36 och jag gick den andra banvandringen. Banan kändes bra, men med ett knepigt slut för oss nybörjare!

Vid starten var det lite morrit och stökigt, så jag fick inte igång Vilda så som jag ville. Men det blev vår tur och jag satte Vilda i starten och gick iväg. Hon satt lite snett, men hon brukar ju lösa det, så jag flyttade henne inte. Så kallar jag på henne och säger hopp - och Vilda går vid sidan om hopphindret... Då tar jag henne i nacken (på ett trevligt sätt) och visar henne tillbaka och då hör jag domaren vissla för diskning - Varför? Jo, jag hade ju tagit i min hund... Så irriterad man kan bli på sig själv.... Men men det var bara till att köra men jag hade glömt banan och allt blev mest konstigt... 

På väg från banan köpte mamma 7 lotter och vann 2 vinster direkt! Vilken tur! Vilda uppskattade den ena vinsten i form av hundgodis!!!

Sen var det kort paus för att sen gå banan till Agilityklassen. Vi hade startnummer 9, vilket passar oss bättre för då står det inte så många i starten och väntar! Vi laddade med sick-sack mellan mina ben och Vilda taggade på bra! Sen bra det av, det var först hopp och sen slalom direkt. Jag satte henne rakare och peppade henne i starten och pekade ut över hindret - vis av erfarenhet från förra loppet:) Vilda hoppade och tog slalomingången bra, sen bar det av. Vi fick en del sega hopp men jag är jättenöjd med henne. Vi tog oss runt utan att diska oss!!! Mamma är inte så van att kolla på domaren, så jag vet inte riktigt vad vi fick för fel, men minst 5. Jag får kolla resultatlistorna när de kommer ut.

Därefter packade vi ihop och begav oss hemåt!

fredag 3 oktober 2008

Tävling i Kristianstad imorgon

Håller just nu på att packa inför morgondagens agilitytävling i Kristianstad.

Mamma ska följa med som sällskap och jag hämtar henne kl 07.45!!!

Rapport om hur det gick kommer imorgon!