söndag 17 juli 2011

Bugs Funny i Danmark


Helgen spenderade vi utanför Lynge i Danmark på en VW-träff. Det var 112 deltagare och mycket familjärt. Vårt lilla gäng från Sverige bestod av 15 bilar med förare och passagerare ca 25 personer!!! Elis var såklart med och det fungerade fin fint! Bjuder på lite bilder:


Gustafs snygga låga VW.

Matning pågår i (för helgen) vår VW-pickup på samlingsplatsen i Varalöv.

Mats har tagit bilen, ser ni pärlbandet av bubblor i backspegeln?

Vi fick en egen fil i färjeläget!

Gott om bubblor på båten!


Samling på andra sidan sundet!


Lite mek hör till! Här är det kopplingen som justeras.


De sänkta bubblorna hade stora problem med fartguppen.
Ni ser rätt, Gustafs bil går i...


En lösning på fartguppen - Kör på cykelbanan istället!!!

En liten film på alla bilarna!
Den rostiga vita bubblan fastnar uppe på guppet och
passageraren får springa ut och putta loss dem...

Läcker lampa på taket på Joakims buss!

Elis klädd för dagen i moderiktig VW-body!

Även pyamasen gick i VW-stil!

Kristoffers partytrick!

Även Lasse Berghagen var med:)

Elis myser i pappa Mats famn i Joels buss.
Det blev lite dragit och då fick han låna Joels väst!

Peter som barnvakt!

Hundhållningen i Danmark är lite annorlunda än i Sverige!
De släpper alla och låter dem ströva omkring.
Denna dam kom och hälsade på hos oss!


Varför har man skorna på taket på bilen?

Vårt lilla läger, första gången med barnvagn!

Vuxencamping = Elverk!

Swapmeet!

På lördagen var vi på bil orientering!
Vi körde efter ledtrådar på rim/gåtor på danska!!!

Hasse har en läcker tröja! Något för barnrummet?

Partybussen!

Partybussen med brudarna i kofferten!!!

Peter gissade rätt på antalet skruvar i flaskan och vann dem!!!

Elis på i Babybjörnen lördag natt!


Bordet lyftes i axelhöjd med ljudefekten - Brrrrrrrrrrrr, bom!

Här blandas det drinkar ur bensindunken!!!

Läcker öltappkran - en Yamaha motorcykelmotor!

Ser ni all öl på flaket? Det är över efter träffen...

Vår buss var lite tung i gumpen... Ni ser rätt, stänkskyddet ligger i...

Snygge sonen som skötte sig exemplariskt i helgen!

Tacka alla som var med och gjorde helgen super trevlig!

måndag 11 juli 2011

lördag 9 juli 2011

Filmer från Karlskrona

Då, äntligen, kommer filmerna från Karlskrona!

Hoppklass lördag. (Elis är ledsen i bakgrunden)
Disk då vi inte tog ett av de sista hopphindren!


Agilityklass lördag.
5 fel i slalom, sen missar vi ett par hopphinder och diskar oss...


Hoppklass söndag.
5 fel i slalom och sen tjuvar han på tunneln...
Men efter första tunneln är jag nöjd med fart och handling!


Agilityklass söndag.
Vi missar hophinder igen... Men fina kontaktfält!

Och så bilder på Elis:






onsdag 29 juni 2011

Disk och fläderjakt

Var ett tag sedan jag bloggade... Tro nu inte att jag inte hinner med, jag prioriterar bara annat! Lille Elis är snäll och låter sin mamma hitta på det mesta under dagarna. I söndags frågade jag maken om han visste ett bra ställe att plocka fläder på. Han sa följ med mig! Följ turen genom bilderna nedan:


Upp på vår garagevind!

Genom vinden!

Ut genom fönstret ner på taket!

Över garagetaket ut på förrådstaket!

Ser ni flädern?

Lite galet, eller?
Nu gottar 8 liter saft till sig i kylen och fläderblom till ytterligare 4 liter ligger i frysen.


Agilitytävling i Simrishamn
I tisdags fick jag ok från Barnmorskan på att böja springa igen. YES!!! Tränade agility i onsdags och torsdags och i lördags åkte vi iväg, hela familjen, men husbilen till Simrishamns BK för att tävla. Det är ca 3 månader sen jag sprang en hel bana med Nitro. Vi lagade klassisk midsommarmat i husbilen på lördagskvällen och myste. Elis fick sin egen lilla hörna med skötbord och säng längst bak i husbilen och det fungerade utmärkt!


Elis i bilbarnstolen i husbilen!

Midsommaramt var det!

Nitro kollar så att amningen går rätt till!

Elis i sin säng och skötbordet i bakgrunden.

Nitro har bra koll från sin utsiktsplats - i vår säng!

Agilityklass 1
Nitro gör vad han kan och jag gör vad jag kan... Men riktigt samspelta är vi inte. Blindbyten är något som han inte förstår... Tur man filmar, så man kan se det i efterhand!


Hoppklass 1
Nu är vi mer samspelta. Men jag måste vänta och se att han gör det jag tänkt, inte bara springa vidare... Men han är duktig med tanke på att det var ett tag sedan vi tränade på riktigt!

Nästa helg är det agilitytävling i Karlskrona. Hoppas på ännu bättre samspel då!

Elis 7 veckor
Igår blev lille Elis 7 veckor! Vet inte var tiden tar vägen, samtidigt som det känns hur naturligt som helst att vara mamma. Han utvecklas hela tiden:
• Han fäster blicken ordentligt nu och håller kvar den länge.
• Han trampar ifrån med benen om man ställer honom på ett hårt underlag.
• Han griper tag i saker.
• Han fäktar med händerna efter leksakerna i babygymet.
• Han försöker vända på dig från rygg till mage.

Min mormor och Elis

Min mormor och Elis

Elis provar babygym för första gången!

Bada är kul!

Jätte kul!

Film från babygymet!


Film från babygymet!

måndag 13 juni 2011

Bilder på Elis

Efter trasigt batteri på datorn, kommer är en uppdatering med bilder på lille Elis. Allt är bra och han växer så det knakar! Jag och pappa Mats mår prima och njuter av att vara hemma båda två. Förutom att ta hand om vår undervara son, så fixar vi i bygget. Vi håller just nu på med fönsterbrädor, golvlister samt dörr- och fönsterfoder. Så vi börjar se slutet på renoveringen och början på stylingen!

Snygge pappa med coole Elis i kilt på en kompis dop i lördags.

Kilten sydde jag på förmiddagen innan dopet...

Vi googlade på kilt och hittade på ett eget mönster efter bilderna på nätet.

Röda toffsar på vita strumpor!

Liten kille i babyliften!

Nöjd och nyäten!

Första gången Elis åt bröstmjölk ur flaska. Kolla in de stora ögonen!

Elis sover i vagnen när vi fixar i bygget.

Är det varmt, så får man vara en nakenfis för att stå ut!

Coola killen poserar för kameran:)

BabyBjörn är väldens bästa uppfinning!

Elis är inte stor...